Merhaba arkadaşlar bugünkü konumuz gerçekler. Kelime olarak gerçekler; el ile tutulup göz ile görülecek biçimde tam anlamıyla var olan, varlığı hiçbir biçimde yadsınamayan, bir durum, bir olgu, bir nesne ya da bir nitelik olarak var olan demektir. Size göre ne demek ve sizdeki etkileri ne bilmek isterim çünkü bakış açımı genişletmek için buna ihtiyacım var aslında bakarsan tüm toplumun buna ihtiyacı var. Birileri onun tersini düşündüğünü bilmek insanı büyütür ve bence daha sakinleştirir çünkü farklı düşündüğünü bilir onun meşrebinde de olmaya bilir bunun için birbirimizin düşüncelerine ihtiyacımız var. Neyse konumuza devam edelim gerçekler bence bir tür duygu sensörüdür. Kimileri can yakar kimileri güldürür kimileri hüzünlendirir, korkutur, heyecanlandırır, afallatır, düşündürür, bazen ağlatarak güldürür. Mutluluktan hıçkırarak ağlatır. Bu yüzden duygu sensörüne benzetiyorum yaptırımı bütünüyle farklılık gösterir bir olayda tüm bu duygular yaşana bilir. Bir çok kişi ve farklı duygular olur. Gerçekler insanı yalnızda bırakabilir hiç olmadığı kadarda geniş bir çevreye de ulaştıra bilir. Aslında senin ve bir çok insanın hayattaki konumunu belirler. Derler ya o çok iyi bir kişiliğe sahip. Nerden biliyorsun? Onu ne kadar tanıyorsun? Gerçekten tanıdığını mı sanıyorsun? Benim tanıdığım o kişiliği hiç iyi değil! Dediğinde biri tamamıyla gerçekler değişir. Bu durumdan bir çok kişi etkilenecek konuşulan kişinin ailesi arkadaşları iş hayatı kısacası itibari bakış açısı değişir. Niye oldu bu, gerçekten bu muydu gerçekler yada birinin ortaya attığı bir kaç cümlemi gerçek sayılıyor? İşte tüm mesele bu şuan ki gerçek kavramı bir kaç tanık yada bir kaç sözlü beyanı sayılıyor gibi. Bugün bir daha deneyimlediğim bir kelime bu; gerçekler karanlıktır tıpkı yalanlar gibi ne için olmadığı gibi kim içinde iyi olacağı bilinmiyor. Örneğin gerçekler birini ölüme sürükleyebilir bunu sadece intihar olarak düşünmeyin bir çok kadın cinayeti bu nedenle yapılır. Kişinin gerçeği diğerinin onu hedef seçmesinde ki neden olup ölen kadın için sebepsizce öldürülmüş olmaktan başka bir şey olmayacak. Onun ölüm nedeni gerçeklerine katlanamayan katildi. Tek böyle bakmayalım mesela çok az ömrü kalmış birinin sırf öleceği için çeşitli nedenlerden dolayı yanında olan insanların olmasını örnek vereyim çünkü: Şahsen benim çok az ömrüm kalsa ben böyle insanların yanımı sarmasındansa öleceğimi bilmemeyi yada saklamayı tercih ederdim çünkü ben gereksiz samimiyetten hoşlanmam ayrıca açık konuşmak gerekirse yakınlarımdan da uzak dururdum yani onların üzülmesini yanımda ağlaması yada normalde yapmayacağı şeyi sırf öleceğim için yapması beni mahveder bunun yerine ya bırakın yapmak istediklerimi elimden geldiğince yapayım yada asla cesaret edemeyeceğim şeyleri yapayım ha bir gün fazla ha bir gün az ne fark eder kafasıyla istediğimi yapayım. Kısaca gerçekler bilinmezliktir kimi ne derece etkiler hangi dönem önemli olur belli değil ve gerçekler toplumun yaptığı bir tür baskı çeşididir. Tamam bazen gerekli ama kem bazı gerçekleri saklamıyor ki eğri oturup doğru konuşalım şimdi ya. Benden bu kadar daha yazardım da ay ne gerek var sizi de sıkmaya. Siz yorumlara yazın birazda birlikte konuşalım hadi istediğiniz gibi bir gün geçirmenizi dilerim bıy bıy 👋.
ders vermek için olduğuna katılıyorum ama neşelendirme konusunda biraz şüpheliyim çünkü hayatımızdan misliyle geri alırlar güldürmelerini.
YanıtlaSil