merhabalar bugünkü konumuz ön yargı. Bana göre ön yargı insanın kendine yaptığı en büyük haksızlıktır. düşün sene birini tanımadan oradan buradan duyduğun yada sesinden görünüşünden oluşan ön yargı ile hayatının güzel bir parçası olabilecek birini tanımayı bile kendine izin vermiyorsun. Yazık gerçekten yazık. Sizin böyle yaklaşımınız oldu mu yada size böyle bir yaklaşım oldu mu. Bir yerde okumuştum ön yargı insanın kendine kullandığı en büyük silahtır diye. Çok mantıklı bir cümle peki siz o silahı kaç kere kullandınız. Aslında sizin siz üzerinizde hiç bir suçunuz yok çünkü öğretilmiş bir davranış bu. Örneğini atacağım linkin video kısmında daha iyi anlayacaksınız . Önyargı Nedir? Ayırımcılık Nedir? Aralarındaki Farklar Nelerdir? (braincenter.com.tr) . Bu yayını kısa tutucam çünkü yorum olarak devam etmek istiyorum karşılıklı sorulara cevap verelim diye iyi günler.
merhabalar bugün size nasılsın demek istiyorum ama samimi bir nasılsın diyorum gerçeklerini okumak okuduğum an sadece sana cevap yazmak istiyorum umurumdasın demenin başka bir yolu bu gibi geliyor bana. aslında bakarsanız çok saçma bir soru çünkü o kişi karşındaysa onun nasıl olduğunu görüyorsun direk sor sana " seni bu kadar mutlu eden şey ne" yada " seni üzen şey ne" gibi o anki ruh halini görüyor sonuçta ona göre bir soru sor sana . mesela ben bana nasılsın diyen kişi karşımdaysa nasılsam onun tersini derim çünkü dalga mı geçiyorlar ya görmüyor musunuz. ha o kişi bir yazışmada yada normal telefon görüşmesinde ise tamam çok mantıklı çünkü insanlar bazen nasıl olduğunu sesi yada yazdıklarında gösteremez birinin sorması lazımdır. bilmek isteyen için ben karmaşığım neden yada nasıl oldum bilmeden "ne yapacağım, ne karar vericem, verdiğim kararda ilerlerken yakınlarımdan aldığım tepkilerle afalladığım, kendimi ve hayatımı bilmem kaçıncı sorgulamamdayım, benim ga...
Yorumlar
Yorum Gönder